جلیلی در شیراز:‌ انقلاب اسلامی برای پیشرفت در زمینه هسته‌ای می‌ایستد و هزینه‌اش را هم می‌پردازد.
تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393 |
نويسنده : سیدحسین نجیبی


به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سعید جلیلی دقایقی پیش در همایش الزامات پیشرفت و عدالت که در دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: برای ادامه مسیر انقلاب توجه به برخی از نکات ضروری است و دانشگاه یکی از بهترین جایگاه‌ها برای بیان این نکات است.

وی با بیان اینکه انتظار از دانشگاه برای پاسخگویی به پرسش‌های مربوط به طی مسیر انتظاری منطقی است، گفت: تعیین مختصات زمانی جغرافیایی و جهانی هر کشور از نکاتی است که باید به آن توجه شود و عدم توجه به آن سبب آسیب و ضربه به آن کشور می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: باید به مختصات زمانی اشراف داشت و کسانی که مختصات زمانی خود را به درستی نشناسند دچار آسیب می‌شوند و این مختصات جدا از گذشته و آینده نیست.

وی خاطرنشان کرد: مختصات جغرافیایی یکی دیگر از مواردی است که برای طی مسیر باید به آن توجه داشت چرا که کشورها جدا از یکدیگر نیستند و با هم ارتباط دارند، توجه به مختصات زمانی نیز بسیار مهم است و در نظر گرفتن این سه مختصات با هم می‌تواند کشوری را در طی مسیرش یاری کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اینگونه نیست که اگر این مسائل نپردازیم این مسائل در خلأ مانده و دیگران هم به آن نپردازند بلکه دیگران براساس ارزش‌ها و حقوق ما به آن‌ها پرداخته و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز یک دوره خاص است، گفت: شما شاهد این هستید این مسائل در دیگر کشورها نیز به چشم می‌خورد مثلا در همین دو ماه پیش برای کشوری مثل آفریقای مرکزی برنامه‌ریزی نظامی داشتند از همین رو امروزه مهم است که دانشجوی متعهد نسبت به این پرسش‌ها پاسخی مناسبی داشته و برمبنای آن بداند چگونه باید عمل کند.

جلیلی اضافه کرد: یکی از بحث‌های جدی این است که امروز براساس مناسبات حاکم بر جهان تعریفی ارائه کنیم، آن چیزی که ما وارث آن هستیم مناسبات جدیدی پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است، این مناسبات نه بر مبنای عدالت و نه بر مبنای حقوق بشر و دموکراسی بلکه بر مبنایی خاص که چند کشور بر آن حائل هستند یعنی قدرت، آن هم به تعریف خودشان شکل گرفته است.

وی گفت: به صراحت تعدادی از کشورها بیان می‌کنند که ما می‌توانیم امتیازی مثل وتو داشته باشیم و دیگران ندارند، این همان مناسبات حاکم بر جهان است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در بحث هسته‌ای نیز بنا بر ان.پی.تی چند کشور می‌توانند از انرژی هسته‌ای برخوردار باشند در صورتی که بقیه کشورها این حق را ندارند، این یعنی شکل گیری انحصاراتی که برای این قدرت‌های معدود امتیازاتی را دربر دارد.

وی با بیان اینکه اگر کسی براین امتیازات معترض شود باید به شورای امنیت شکایت کند، گفت: وقتی به شورای امنیت کشیده شود همان قدرت آن اعتراض را وتو می‌کند، حالا تصور کنید اگر چند کشور برای این امتیاز بخواهند با هم در مقابل یکدیگر بایستند، پیش می‌آید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: دعواهای درونی قدرت‌ها نیز در داخل این منطقه است و امروز شاهد آن هستیم که این مناسبات ویژگی جدیدی را به بار آورده و آن "تزویر" است.

وی با بیان اینکه اگر این امتیازات قبل از جنگ جهانی بود چه تفاوتی داشت، افزود: اگر آن زمان مناسبات بر مبنای زور شکل می‌گرفت کسی مثل هیتلر ابایی از بیان آن نداشت، به صراحت نژاد پرستی خود را بیان می‌کرد اما امروز این مناسبات با مبنای زور و با بیان تزویر انجام می‌شود.

جلیلی تصریح کرد: با حکم شدن این مناسبات همان هایی که دارای سلاح های کشتار جمعی هستند بر مبنای نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها کار می‌کنند و حرف از حقوق بشر می زنند و کشورهایی که در تاریخشان نامی از انتخابات یا قانون اساسی نیست دم از دموکراسی زده واین همان عملکرد تزویر گونه است؛ مهمترین مسئله این است که کسی این امتیازات را به چالش بکشد و به دنبال چرایی وجود این امتیازات بگردد، آن گاه قدرت‌ها این عملکرد را ایجاد تنش می‌خوانند.

وی با بیان اینکه باید تعریف درستی از جامعه جهانی ارائه شود، افزود: جامعه جهانی فقط 4 کشور نیست بلکه 120 کشور دیگر نیز جزء جامعه جهانی هستند، تمام روسای جمهور آمریکا در هنگام انتخابات شعار بازار آزاد جهانی را سر می‌دهند اما در مناسبات واقعی دیگر کشورها را به تحریم می‌کشانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مهمترین چیزی که آمریکا و دیگر کشورها را نگران می‌کند اعتراض علیه آنان است و این ناشی از منطق استکباری آنان است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در طول تاریخ برخی از کشورها مانند کوبا مقابل آمریکا ایستاده‌اند اما فعالیت‌شان در همان جا متوقف شده و پیشرفتی نداشته‌اند، یکی از دلایل مخالفت آمریکاییان با انقلاب اسلامی این است که انقلاب اسلامی نه تنها مقهور اراده آنان نشد، بلکه اراده خود را نیز بر آنان تحمیل کرد و همچنان با مقاومت در حال پیشرفت است.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی آن‌ها از تمام دنیا کمک گرفتند برای اینکه ملت ایران را شکست دهند اما ملت ایران نه‌تنها شکست نخورد بلکه خود تبدیل به الگویی برای دیگر کشورها شد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسئله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه برخی کشورهای اروپایی چندین هزار کلاهک هسته‌ای دارد اما نگران چند سانتریفیوژ ایران هستند این است که آنان از این می‌ترسند که ایران در این زمینه هم برای دیگر کشورها الگو شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران به همه ثابت کرد که می‌توان و می‌شود، اظهار کرد: یکی از مذاکره‌کنندگان در دور اول مذاکره با ایران در نوشته‌ای بیان کرد که همه روسای جمهور آمریکا با این جمله امام (ره) موافقند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چراکه ایران نه تنها نشان داده که می‌توان بدون آمریکا موفق شد، بلکه حتی گام را فراتر نهاده و نشان داده که در مبارزه با آمریکا هم می‌توان موفق بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز در ایران تمدنی به وجود آمده که نه تنها مقاومت کرده بلکه برای دیگر کشورها الگو شده است، آمریکاییان به همین دلیل نمی‌خواهند ایران قدرت منطقه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در یک پیچ تاریخی قرار داریم گفت: این یک تعبیر علمی است و آمریکایی‌ها خود می‌گویند نه تنها دوران ابرقدرتی ما گذشته بلکه قدرت‌هایی مثل ایران قدرت منطقه‌ای شده که نمی‌توان بسیاری از مسائل را بدون آن حل کرد بنابراین به دنبال ضلع قدرت ایران هستند.

جلیلی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد پیشرفت یعنی اقتصادی که موانع پیشرفت را بردارد، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه و مردم نسبت به گذشته و آینده مختصات داشته باشند می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که مسیر پیشرفت را به راحتی طی کنند؛ اکتفا نکردن به حداقل‌ها و نگاه به قله‌ها سبب می‌شود که موانع را برداریم و همطراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی مقاومت در زمینه هسته‌ای را دفاع از تحقیقات علمی دانشجویان دانست و تصریح کرد: آنها می‌گویند تحقیق در سطح فعلی باشد در صورتی که لازمه تحقیق پیشرفت است و تحقیق یعنی هر روز یک مطلب جدیدتر به دست آورد.

جلیلی افزود: مسئله هسته‌ای نشان داد انقلاب اسلامی برای پیشرفت در زمینه هسته‌ای می‌ایستد و هزینه‌اش را نیز می‌پردازد.

وی ارتباط دوسویه دانشگاه و نظام را مهم خواند و گفت: یکی از رکن‌های تحقیق اقتصاد مقاومتی دانشگاه است، اگر با مدیریت جهادی استعدادها و ظرفیت‌های معفول مانده را کشف کنیم وقتی در عرصه نظامی و سیاسی نتوانستند کاری کنند در بحث اقتصادی نیز تودهنی به آنها می‌زنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مناسباتی که در این عرصه وجود دارد، تصریح کرد: استعدادهای کشور باید فعال شود و نه تنها عدم ممانعت بلکه خود مشوق آن‌ها باشند و این لازمه مدیریت جهادی است چرا که استعدادهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران، اقتصاد هجدهم دنیاست، گفت: بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد 800 هزار میلیارد بود و این 4 میلیاردی که قرار است بدهند فقط 2 درصد بودجه کشور است، این در حالی است که ما تنها در بخش کشاورزی 11 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم؛ کشاورزی که در کشور وجود دارد با حداقل بهره‌برداری و به راحتی می‌تواند چند برابر شود که به دنبال آن تولید، اشتغال و تامین ارز به وجود می‌آید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به 63 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی، خاطرنشان کرد: یارانه‌ای که کل کشور دریافت می‌کنند 3.5 هزار میلیارد تومان است و باید از بانک‌ها خواهش کرد تا از بدهکاران میلیاردی طرح دعوا کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: انشاءالله با وحدت و همبستگی علی‌رغم اختلاف نظرهای سیاسی در عرصه‌ای که به گمانشان می‌توانند روی آن مانور بدهند، آنها را ناکام می‌گذاریم.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آخرين مطالب ارسالي :
ابر برچسب
نويسندگان
وبلاگ دوستان
» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» زنگ معرفت
» مهدی موعود (عج)
» صرفه جهت خنده
» تهاجم فرهنگی
» طب الشریف
» دانلود مداحی و مولودی
» انتخابات11
» ملکوت
» اهل بیت (علیهم السلام)
» جام نیوز
» همراهان مردمی سعید جلیلی در تهران
» ستاد مردمی دکتر جلیلی استان فارس
» ستاد مردمی دکتر سعید جلیلی
» ردیاب جی پی اس ماشین
» ارم زوتی z300
» جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حمایتی از دکتر سعید جلیلی و آدرس http://dr.saeeidjalili.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب
مقتدر مظلوم
امكانات وبلاگ

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 6811
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



free glitter text and family website at FamilyLobby.com



دایرکتوری افسران ارزشی

پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم

طرفدار دکتر سعید جلیلی

جنبش وبلاگي من راي مي دهم

تمامي حقوق اين وب متعلق به جلیلی در شیراز:‌ انقلاب اسلامی برای پیشرفت در زمینه هسته‌ای می‌ایستد و هزینه‌اش را هم می‌پردازد. بوده و کپي برداري بدون ذکر منبع حرام مي باشد